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Detailed view

metadata language: German English

Accompanying Research on the Census Campaign (Content Analysis)

Version
1.0.0
Resource Type
Dataset
Creator
  • Schulz, Winfried (Lehrstuhl für Kommunikations- und Politikwissenschaft, Universität Erlangen-Nürnberg)
  • Kindelmann, Klaus (Lehrstuhl für Kommunikations- und Politikwissenschaft, Universität)
Publication Date
1993
Contributor
  • Schulz, Winfried (Data Collector)
  • Kindelmann, KlausLehrstuhl für Kommunikations- und Politikwissenschaft, UniversitätErlangen-Nürnberg (Data Collector)
Language
German
Classification
  • ZA:
    • Political Institutions
Temporal Coverage
  • 1987-01 / 1987-06
Geographic Coverage
  • Germany (DE)
Collection Mode
Data and File Information
  • Unit Type: Individual
    Number of Units: 5795
    Number of Variables: 32
Availability
Delivery
C - Data and documents are only released for academic research and teaching after the data depositor’s written authorization. For this purpose the Data Archive obtains a written permission with specification of the user and the analysis intention.
Rights
All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
Alternative Identifiers
  • ZA2293 (Type: ZA-No.)
Publications
  • Hagen, Lutz M.: Opportune Witnesses: An Analysis of Balance in the Selection of Sources and Arguments in the Leading German Newspapers´ Coverage of the Census Issue. In: European Journal of Communication, 8 1993, 3, S. 317-343
  • Hagen, Lutz M.: Die Opportunen Zeugen. Konstruktionsmechanismen von Bias in der Volkszählungsberichterstattung von FAZ, FR, SZ, taz und Welt. In: Publizistik 37, 1992, 4, S. 444-460
  • Roehl, Susanne von: Social Marketing Kampagnen, eine kommunikationswissenschaftliche Analyse am Beispiel der Kampagne zur Volkszählung 1987. Bergisch Gladbach, Köln: Eul 1991. Zugl.: Erlangen, Nürnberg, Univ., Diss., 1990
  • Scherer, Helmut: Medienrealität und Rezipientenhandeln : Eine handlungstheoretisch orientierte Untersuchung zur Rolle der Medienberichterstattung und der staatlichen Informationskampagne bei der Entwicklung handlungsrelevanter Vorstellungen zur Volkszählung 1987. Habilitationsschrift, Nürnberg 1995
  • Scherer, Helmut: Das Verhältnis von Einstellungen und Redebereitschaft in der Theorie der Schweigespirale. In: Wilke, Jürgen (Hrsg.): Öffentliche Meinung - Theorie, Methoden, Befunde : Beiträge zu Ehren von Elisabeth Noelle-Neumann / Jürgen Wilke (Hrsg.) Freiburg, München: Alber 1992, S. 103-121
  • Scherer, Helmut: Massenmedien, Meinungsklima und Einstellung: Eine Untersuchung zur Theorie der Schweigespirale. Opladen: Westdt. Verlag 1990
  • Schulz, Winfried: Modelle der Wirkungsforschung und ihre Anwendung in der öffentlichen Beeinflussung: Theorie und Empirie am Beispiel der Volkszählung 1987. In: Avenarius, Horst(Hrsg.): Ist Public Relations eine Wissenschaft? Eine Einführung. Opladen: Westdeutscher Verlag 1992, S. 281-310
  • Schulz, Winfried: Information? Aufklärung? Werbung? Aufklärungskampagne zur Volkszählung '87 aus der Sicht der Begleitforschung. In: Statistisches Bundesamt(Hrsg.): Wie spricht der Staat mit seinen Bürgern? Stuttgart: Metzler-Poeschl 1989, S. 129-147
  • Schulz, Winfried: Voraussetzungen und Effekte der Zensuskampagne: Ergebnisse der Begleitforschung. In: ASI-News, No. 11/Dezember 1987, S. 29-44

Update Metadata: 2017-12-28 | Issue Number: 73 | Registration Date: 2010-07-22

Schulz, Winfried; Kindelmann, Klaus (1993): Begleitforschung zur Volkszählungskampagne (Inhaltsanalyse). Version: 1.0.0. GESIS Datenarchiv. Dataset. https://doi.org/10.4232/1.2293