My da|ra Login

Detailed view

metadata language: German English

Adult Education Survey (BSW-AES 2007 - Germany)

Version
1.0.0
Resource Type
Dataset
Creator
  • Bundesministerium für Bildung und Forschung, Berlin
Publication Date
2008
Contributor
  • TNS Infratest, Munich (Data Collector)
Language
English
Classification
  • ZA:
    • Education, School Systems
Description
  • Abstract

    Labour status. Characteristics of main occupation. Occupational status one year ago or during the past 12 month. Participation in regular educational path (part 1: schooling, part 2: training). Participation in different educational programs over the past 12 month. Formal Education (FED). Regular educational path, further trainings, and educational programs. Hindrances in the educational system. Informal learning during the past 12 month. Access to information about offers for learning and further education. Use of information and communication technologies. Language skills. Cultural and societal participation. Attitudes towards learning. Besides the individual-level data there is a dataset on the basis of courses as units of analysis. For this purpose the individual level information is transformed.
Temporal Coverage
  • 2007-03 / 2007-07
Geographic Coverage
  • Germany (DE)
Sampled Universe
Individuals in private households aged between 19 and 64 years
Sampling
Multistage random sample using ADM standard
Collection Mode
  • Computer Assisted Personal Interview (CAPI)
Data and File Information
  • Unit Type: Individual
    Number of Units: 7346
    Number of Variables: 856
Availability
Download
A - Data and documents are released for academic research and teaching.
Rights
All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
Alternative Identifiers
  • ZA4265 (Type: ZA-No.)
Publications
  • Rosenbladt, Bernhard von; Bilger, Frauke: Weiterbildungsbericht Deutschland: Berichtssystem Weiterbildung und Adult Education Survey. Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag, Band 1, 2008
  • Gnahs, Dieter; Kuwan, Helmut; Seidel, Sabine (Hrsg.): Weiterbildungsbericht Deutschland: Weiterbildungsberichterstattung auf dem Prüfstand. Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag, Band 2, 2008
  • Deutsches Institut für Erwachsenenbildung (DIE) (Hrsg.): Trends der Weiterbildung: DIE-Trendanalayse 2008. Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag 2008
  • Autorengruppe Bildungsberichterstattung: Bildung in Deutschland (2008): Ein indikatorengestützter Bericht mit einer Analyse zu Übergängen im Anschluss an den Sekundarbereich I. Im Auftrag der ständigen Konferenz der Kultusminister der Länder in der Bundesrepublik Deutschland und des Bundesministeriums für Bildung und Forschung. Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag 2008, S. 137-141
  • Rosenbladt, Bernhard von; Bilger, Frauke; Wich, Philipp: Nutzerhandbuch für die Daten des deutschen "Adult Education Survey" (AES 2007): Teilprojekt von BSW-AES 2007: Erhebung zum Weiterbildungs- verhalten in Deutschland. München: TNS Infratest Sozialforschung 2008
  • Rosenbladt, Bernhard von; Bilger, Frauke: Weiterbildungsbeteiligung in Deutschland - Eckdaten zum BSW-AES 2007. München: TNS Infratest Sozialforschung 2008
  • TNS Infratest Sozialforschung: Fragebogen BSW 2007 und AES 2007. Materialband 1 BSW-Trend: Weiterbildungsteilnahme. Materialband 2 AES - Bildungsbeteiligung im Erwachsenenalter. Materialband 3 AES - Veranstaltungs- und Teilnehmerprofile. Materialband 4 AES - Bildungsklassifikation ISCED-Level und ISCED-Field. Materialband 5 München: TNS Infratest Sozialforschung 2008 (Materialbände 1-5)

Update Metadata: 2019-02-12 | Issue Number: 77 | Registration Date: 2010-07-22

Bundesministerium für Bildung und Forschung, Berlin (2008): Adult Education Survey (BSW-AES 2007 - Germany). Version: 1.0.0. GESIS Data Archive. Dataset. https://doi.org/10.4232/1.4265